Forum www.suzukigsxr.fora.pl Strona Główna www.suzukigsxr.fora.pl
Forum miłośników SUZUKI GSXR
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Start

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.suzukigsxr.fora.pl Strona Główna -> Porady techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pieknykazek




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wolbrom koło kraka

PostWysłany: Pon 22:34, 04 Sty 2010    Temat postu: Start

Witam. Mam pytanko. ponieważ mało się znam na stronie technicznej Chciałem zapytać czy wasze suzuki( ja mam gsxr 600 2002r) można odpalić bez sprzęgła jeśli jest na luzie?Bo w Moim zawsze muszę wcisnąć sprzęgło i dopiero odpalam. To jest normalne? Bo szczerze mówiąc wydawało mi się że jeśli pojazd się znajduję na biegu neutralnym to powinien odpalić bez sprzęgła. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bazyl GT




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: Pon 23:20, 04 Sty 2010    Temat postu:

Jest tak jak napisałeś - musisz użyć sprzęgła. Jest to zabezpieczenie, które zapobiega "skoczeniu" motocykla do przodu w razie gdyby jednak neutral nie wszedł, a kontrolka się zapaliła. Zdarza się, że ustawisz dźwignię "między biegami", kontrolka się zaświeci, masz niby neutral, a gdy zakręcisz rozrusznikiem wskoczy pierwszy i masz "kopa z zadupka" Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MATI_GSXR




Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpacie

PostWysłany: Pon 23:45, 04 Sty 2010    Temat postu:

Jest to normalne zabezpieczenie, przy kupnie też miałem z tym problem ale potem dowiedziałem się, że tak ma być.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pieknykazek




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wolbrom koło kraka

PostWysłany: Wto 9:53, 05 Sty 2010    Temat postu:

Dzięki wielki za info:)Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pAq




Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszow

PostWysłany: Czw 13:07, 07 Sty 2010    Temat postu:

Bazyl GT napisał:
Jest tak jak napisałeś - musisz użyć sprzęgła. Jest to zabezpieczenie, które zapobiega "skoczeniu" motocykla do przodu w razie gdyby jednak neutral nie wszedł, a kontrolka się zapaliła. Zdarza się, że ustawisz dźwignię "między biegami", kontrolka się zaświeci, masz niby neutral, a gdy zakręcisz rozrusznikiem wskoczy pierwszy i masz "kopa z zadupka" Smile


nieprawda!
kazdy motocykl powinno sie odpalac na sprzegle albo przed odpaleniem przepchac go kilka metrow na biegu z wcisnietym sprzeglem. ten zabieg ma na celu rozklejenie tarczy sprzeglowych bo podczas postoju sie "skleily". tak samo sprawa ma sie w samochodach powinno sie odpalac na sprzegle. nasze suzuki nas wyreczylo i nie musimy o tym za kazdym razem myslec bo sprzet pamieta o tym za nas.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bazyl GT




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: Czw 20:43, 07 Sty 2010    Temat postu:

pAq napisał:

nieprawda!
kazdy motocykl powinno sie odpalac na sprzegle albo przed odpaleniem przepchac go kilka metrow na biegu z wcisnietym sprzeglem. ten zabieg ma na celu rozklejenie tarczy sprzeglowych bo podczas postoju sie "skleily". tak samo sprawa ma sie w samochodach powinno sie odpalac na sprzegle. nasze suzuki nas wyreczylo i nie musimy o tym za kazdym razem myslec bo sprzet pamieta o tym za nas.


Hehe... pewnie coś w tym jest, ale ja pozostanę w opozycji Very Happy - nie sądzę aby producentom na sercu leżał tak bardzo ten temat (choć teoria ciekawa). Generalnie do "rozklejenia tarcz" jest bieg jałowy i spełnia dobrze swoje zadanie tak w motocyklach jak i w samochodach. Żeby aż tak skleić sprzęgło, żeby trzeba je siłowo uruchamiać potrzeba trochę czasu (postój zimowy?). A jeśli sprzęgło faktycznie złapie w znaczącym stopniu, to nie sądzę abyśmy je rozkleili za pociągnięciem klamki/depnięciem pedału. A uruchamianie z użyciem sprzęgła po prostu ułatwia znacznie pracę rozrusznikom naszych maszyn - nie muszą one obracać wałkiem i zębatkami w skrzyni, które po postoju są zastane w gęstym oleju...

Generalnie nie zmienia to faktu, że "po coś" ten patent jest i uważam, że dobrze, że jest - nie jest chyba dla nikogo uciążliwy? Jak ktoś bardzo chce, to wszystko można obejść.

Pozdrowienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pAq




Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszow

PostWysłany: Pią 12:32, 08 Sty 2010    Temat postu:

[quote="Bazyl GT"]
pAq napisał:

A uruchamianie z użyciem sprzęgła po prostu ułatwia znacznie pracę rozrusznikom naszych maszyn - nie muszą one obracać wałkiem i zębatkami w skrzyni, które po postoju są zastane w gęstym oleju...

Generalnie nie zmienia to faktu, że "po coś" ten patent jest i uważam, że dobrze, że jest - nie jest chyba dla nikogo uciążliwy? Jak ktoś bardzo chce, to wszystko można obejść.

Pozdrowienia.


z tym moge sie z toba zgodzic. mniejsza z tym z jakiego konkretnie powodu to jest bo jest ich conajmniej kilka i dzieki temu sa mniejsze obciazenia i mniejsze zuzycie dla maszyny, wazne ze jest


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.suzukigsxr.fora.pl Strona Główna -> Porady techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin